Poiana Narciselor din Vad

Primavara aceasta a inceput fara ca noi sa putem explora in voie minunatiile naturii. Am simtit si inca experimentam cu totii sentimente contradictorii, poate de furie si frustrare dar cred ca si de liniste. In perioada pandemiei de Covid-19, am avut vreme in sfarsit pentru noi insa am pierdut pentru cateva saptamani libertatea de a ne misca in voie. Eu am suferit din pricina asta pentru ca ador sa ma plimb pe drumurile patriei cand natura este cea mai frumoasa, PRIMAVARA.

Am fost obligati sa stam in case iar deplasarile ne-au fost limitate la data de 23 martie 2020 insa incepand cu 15 mai, am recastigat dreptul de a ne bucura de calatorii prin natura. Desi inca este nevoie de declaratie pe propria raspundere pentru drumetii in afara localitatii, acum  putem profita la maxim de ceea ce a mai ramas din primavara acestui an. Astazi natura este parca mai frumoasa ca oricand, este atat de pura si curata, frumos mirositoare, colorata si vesela.

Alexandra Cristian - 202005098546861668082055128
Alexandra Cristian - 20200516 171648
Alexandra Cristian - 20200516 163950

In 16 mai, prima zi de weekend “liber” am petrecut-o intr-un loc de poveste de o frumsete neasemuita. De multa vreme mi-am propus sa descopar in toata splendoarea ei Poiana Narciselor din Dumbrava Vadului si nu cred ca as fi putut gasi un moment mai bun. Parca lucrurile s-au aliniat in directia asta. S-a potrivit sa ajung chiar acum in acest loc mirific, intr-o perioada in care intreaga zona a fost neatinsa de prezenta omului. Cand am ajuns eu, florile erau perfecte. Milioane de stelute albe acopereau poienile imbracate intr-un verde crud fermecator.

Alexandra Cristian - 20200516 164714
Alexandra Cristian - 20200516 154635
Alexandra Cristian - 20200516 152132
Alexandra Cristian - 20200516 1640340
Alexandra Cristian - 20200516 170744 1

Mireasma ametitoare a narciselor plutea in aer iar razele soarelui se simteau ca o adevarata binecuvantare dupa ploile care ne-au udat toata saptamana. A meritat intreaga asteptare pentru aceste momente de desfatare si ma bucur din tot sufletul ca am vizitat pentru prima data Poiana Narciselor in aceste zile si nu alta data. De ce? Ei bine, din pacate oamenii care viziteaza aceasta rezervatia naturala, protejata prin lege, nu inteleg faptul ca gingasele flori trebuie sa fie ocrotite si ca locul lor este acolo, in natura, nu in vazele din casele lor. Ce mahnita am fost sa vad oameni cu buchete de narcise in maini. Eu paseam tiptil, tiptil printre ele, de dragul lor, cu atentie maxima sa nu cumva sa calc vreuna in timp ce unii oameni adunau flori ca din propria gradina. Inteleg, din ce am mai citit pe internet ca sunt ani in care poienile cu flori sunt efectiv devastate de oameni iar vizitatorii care ajung acolo nu mai au ce sa admire, decat potopul lasat in urma de catre cei “binevoitori” cu natura.

Alexandra Cristian - 20200516 164149
Alexandra Cristian - 20200516 165823
Alexandra Cristian - 20200516 164153
Alexandra Cristian - 202005164152675322750179422
Alexandra Cristian - 20200516 165819

Poienile cu narcise din Dumbrava Vadului se gasesc in padurea Vadului, o arie protejata de interes national situata in satul Vad, comuna Sercaia din judetul Brasov. Pentru a ajunge acolo, trebuie sa mergeti in Vad si de acolo tineti indicatoarele din sat cu Poiana Narciselor.

La iesirea din localitate pe partea stanga este o parcare amenajata de unde aveti acces direct in padurea de stejari, locul ideal pentru o plimbare insa daca vreti sa mergeti direct in poienile unde sunt cele mai multe narcise, atunci nu trebuie sa parcati aici. Drumul se continua si dupa cateva sute de metri pe partea stanga veti da de un drumeag in capatul caruia se gaseste o noua parcare. Locul este semnalizat cu panouri asa ca nu o sa fie greu de gasit. De aici, veti putea explora in voie poienile si padurile minunate.

Alexandra Cristian - 20200516 164414
Alexandra Cristian - 20200516 164407
Alexandra Cristian - 20200516 164158
Alexandra Cristian - 20200516 151940

Rezervatia naturala se intinde pe o suprafata de 394,9 hectare si pe langa minunatele poieni cu narcise ocrotite prin lege, zona impadurita cu stejari este o adevarata incantare pentru iubitorii drumetiilor. Noi ne-am plimbat prin padure iar zumzetul insectelor si cantecele pasarilor au rasunat parca mai frumos ca nicicand. Atat de multa liniste si atat de multa frumusete am descoperit in aceste paduri incat parca si acum simt adierea vantului prin par, calmul din suflet si bucuria cu care paseam in acea lume fantastica. Am parcurs aleea din padure din locul unde este amenajata parcarea pe o platforma betonata si am ratacit pe acolo vreme de mai bine de 2 ore. Prin padure am gasit din loc in loc si faimoasele narcise insa nu aici este locul cu fantasticele poieni acoperite de flori. Prin padure am avut bucuria sa vedem un iepure salbatic gigant si o caprioara care se uita sfioasa printre crengi la noi. Linistea din aceste zile le-a facut pe animalute sa se apropie mai tare de poteci si noi am avut sansa sa ne bucuram de prezenta lor printre noi.

Alexandra Cristian - 20200502 161321
Alexandra Cristian - 20200516 152220
Alexandra Cristian - 20200516 1547060 02
Alexandra Cristian - 20200516 154848

Dupa ce am explorat padurea, am luat masina si dupa cativa zeci de metri am parcat in locul care adaposteste intinderile cu narcise. In acest loc se sarbatoreste anual Festivalul Narciselor, la data de 21 Mai, zi in care multimea de oameni se aduna in Dumbrava Vadului pentru a sarbatori in straie si muzica populara aceasta minunata floare.

In aceasta zona, florile acopera intinderi generoase. Florile se desfata sub razele soarelui iar mireasma care se simte in aer este divina. Este un vis, sincer, pentru mine sa ma aflu in Poiana Narciselor chiar a fost un vis frumos. Nu pot sa descriu bucuria pe care am simtit-o in momentul in care am vazut in departare multimea de flori adunata laolalta.

Care este perioada ideala in care trebuie sa ajungi in Poiana Vadului? Cand infloresc narcisele?

Narcisele salbatice salbatice infloresc de regula la jumatate lunii mai. Acestea au aparut in zona datorita solului podzolic, favorabil cresterii acestui tip de floare.