I found my Love in Portofino

Bella Vita, Bella Italia, iulie 2016, partea II

[cml_media_alt id='781']DSC_0644[/cml_media_alt]

Italia este ca un vis frumos, in care ma cufund adanc si din care incerc sa ies dar nu am putere, incerc sa ma trezesc dar parca as mai sta putin sa mai traiesc macar pentru cateva minute experiente netraite, sa mai descoper macar pentru cateva minute taramuri de poveste si sa ma minunez  in liniste de spectaculoasa natura si de ceea ce oameni de poveste au reusit sa creeze in jurul ei . Si uite asa mai inchid ochii pret de cateva secunde si ii multumesc lui Dumnezeu pentru cat de binecuvantati suntem ca oameni, pentru ca am primit darul de a ne putea bucura si a ne incarca sufletul, de a acapara energie buna din lucururile care ne inconjoara…din frumos.

Dupa o noapte petrecuta in Rapallo la Casa di Gemma, un apartament amenajat intr-un minunat stil italian cu mobilier si decoratiuni vintage, cu o terasa mica perfecta pentru cafeluta de dimineata, am plecat entuziasmati inspre Portofino. Drumul pana acolo a fost foarte frumos, cei 10 km facuti pe coasta cu vedere catre mare, orasul Santa Margherita di Ligure cu strazile ei inguste si o arhitectura deosebita a cladirilor, cu hoteluri de lux, m-au introdus usor in ceea ce aveam sa vad si sa traiesc in Portofino.

[cml_media_alt id='801']14152212_1076220309092461_1705642620_o (1)[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='802']14087618_1076220329092459_1613741544_o (1)[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='803']14139224_1076220312425794_565639258_o (1)[/cml_media_alt]

Am lasat masina intr-o parcare privata si cuprinsi de entuziasm am luat-o la pas catre minunatul Portofino, aveam la dispozitie doar cateva ore pentru vizitare. Portofino este mic, cu o populatie de 500 locuitori, o zi fiind suficienta pentru explorarea lui.

Micutul oras de la poalele Apeninilor Ligurici, odinioara un sat de pescari, a fost inca din cele mai vechi timpuri si este si acum acum o destinatie exclusivista care atrage anual personalitati de renume international ca Rod Stewart, Mariah Carey, Beyonce, Steven Spielberg, Salma Hayek, Sylvester Stallone si multi, multi altii.

[cml_media_alt id='800']DSC_0721[/cml_media_alt]

Casele colorate, cu o arhitectura deosebita specifica zonei, parca ingramadite si aranjate perfect in semicerc, strajuiesc micul port si eleganta „Piazzeta”. In spatele lor, pe dealul acoperit de vegetatia mediteraneana, se intrevede mandru Castelul Brown si din loc in loc se mai ivesc luxoasele case si hoteluri cu gradini luxuriante si panorame de vis.

[cml_media_alt id='792']DSC_0695[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='787']DSC_0675[/cml_media_alt]

Barcile colorate ancorate in port care plutesc pe marea de smarald dar si luxoasele yacht-uri intregesc peisajul, ducandu-l aproape de perfectiune.

[cml_media_alt id='785']DSC_0661[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='782']DSC_0646[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='780']DSC_0633[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='779']DSC_0631[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='783']DSC_0648[/cml_media_alt]

Atrasi de zona portului, am coborat usor inspre mare. De jos totul este splendoare…e marea de smarald cu barcile de lemn care plutesc perfect insirate inspre mal, e piateta si pontonul cu cochetele terase numai bune pentru cine romantice la apus de soare, sunt casele colorate in nuante palide, e dealul ce le strajuieste spatele, de o culoare verde crud pe care cocotate stau mandre case…Portofino, tu chiar nu mi-ai inselat asteptarile! Stiam ca o sa fie dragoste la prima vedere!

[cml_media_alt id='774']Processed with VSCO[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='772']Processed with VSCO[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='771']Processed with VSCO[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='770']Processed with VSCO[/cml_media_alt]

Ne-am asezat pe un ponton de piatra cu o Coca Cola rece in mana si ne-am alaturat multimii de oameni care priveau inspre apa la barcile ce intrau si ieseau din micul port si am poposit vreme de o jumatate de ora acolo.

M-a surprins aici curatenia precum si linistea, deloc specifica italienilor. Desi preturile erau extrem de piperate, terasele din zona portului erau neincapatoare pentru multimea de turisti.

[cml_media_alt id='786']DSC_0665[/cml_media_alt]

Ne-am mobilizat destul de greu, furati de linistea de pe ponton si am plecat inspre Castelul Brown.

Am urcat mai intai la biserica San Giorgio, locul de unde ai vedere panoramica in partea stanga asupra portului si a caselor iar in partea dreapta dreapta asupra marii. De acolo, privelistea te lasa fara grai, indiferent de partea inspre care privesti. Cimitirul din spatele bisericii m-a impresionat datorita unicitatii si a diferentei foarte mari fata de modelul cu care eram obisnuita.

[cml_media_alt id='788']DSC_0681[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='790']DSC_0688[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='794']DSC_0699[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='793']DSC_0697[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='789']DSC_0686[/cml_media_alt]

Ne-am continuat drumul catre Castelul Brown prin gradini meditaranene pana am ajuns in varful dealului. Construit in secolul XV, castelul a apartinut familiei Brown, a trecut prin mainile unor proprietari privati si a ajuns in cele din urma in posesia orasului Portofino. Acum castelul este deschis vizitatorilor si este locul unde se petrec cele mai romantice nunti la inaltime, cu privelisti senzationale.

[cml_media_alt id='797']DSC_0712[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='796']DSC_0709[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='778']20160718_133217[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='777']20160718_132833[/cml_media_alt]

Am coborat inspre port din nou, si am incheiat vizita in Portofino cu o scurta sedere la terasa.

Portofino este in mod cert locul unde m-as mai intoarce si pe care l-as recomanda oricand cu mare drag oricui pentru ca stiu sigur ca nu o sa dezamageasca.

[cml_media_alt id='798']DSC_0716[/cml_media_alt]

[cml_media_alt id='799']DSC_0718[/cml_media_alt]

Tips & Tricks

• Sa va asteptati la preturi piperate in Portofino. O bere de 200 ml la o terasa costa 5-6 euro si una la 500 ml, 7-8 euro iar o Coca Cola la 300 ml, 5 euro.
  • Nu ratati Castelul Brown, privelistea de acolo este superba!
  • Pentru a vizita Portofino, gasiti cazari decente ca pret in Rapallo, un oras care merita de asemenea vizitat (situat la aproximativ 10 km distanta de Portofino). Cazarea in Portofino este foarte scumpa.
  • Daca va rezervati apartamente in zona, recomandam Casa di Gemma insa sa fiti atenti la toate taxele impuse de proprietari (ex. noi am platit taxa de curatenie 30 euro. Aceasta era mentionata pe booking.com intr-un colt, scris foarte mic…si desigur ca nu am vazut-o).
  • Daca calatoriti cu masina, o puteti lasa in parcarile private de la intrarea in statiune insa preturile sunt foarte mari. Noi am platit aproximativ 6 euro/ora.
  • Este suficienta o zi pentru a vizita Portofino, dar daca aveti mai mult timp la dispozitie, Santa Margherita di Liguria merita cu siguranta bifat.